.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزينه های رياست مجلس هشتم
وجود اينكه هنوز دور دوم انتخابات مجلس هشتم شوراي اسلامي انجام نشده است و 81 نماينده ديگر از ميان 162 راه يافته به دور دوم - به شرط تأييد صحت انتخابات در بقيه حوزه هايی كه به دور دوم رسيده اند- به مجلس شوراي اسلامي راه خواهند يافت، همانطور كه پيش بينی مي شد تركيب هيئت رئيسه ...
گزينه های رياست مجلس هشتم

البته در اين ميان نقش كانديدهای راه يافته از پايتخت به مجلس مثل هميشه در اين رایزنی ها مؤثر می باشد و بسياري از نمايندگان تهران خود نيز در ميان اعضای هيئت رئيسه مجلس و هيئت رئيسه كميسيون ها و همينطور در سمت رياست مركز پژوهشهاي مجلس قرار خواهند گرفت،
با وجود اينكه هنوز دور دوم انتخابات مجلس هشتم شوراي اسلامي انجام نشده است و 81 نماينده ديگر از ميان 162 راه يافته به دور دوم - به شرط تأييد صحت انتخابات در بقيه حوزه هايی كه به دور دوم رسيده اند- به مجلس شوراي اسلامي راه خواهند يافت، همانطور كه پيش بينی مي شد تركيب هيئت رئيسه مجلس و ديگر اركان مهم و مؤثر مجلس درحال بسته شدن می باشد.

البته در اين ميان نقش كانديدهای راه يافته از پايتخت به مجلس مثل هميشه در اين رایزنی ها مؤثر می باشد و بسياری از نمايندگان تهران خود نيز در ميان اعضای هيئت رئيسه مجلس و هيئت رئيسه كميسيون ها و همينطور در سمت رياست مركز پژوهشهاي مجلس قرار خواهند گرفت، بگذريم از اينكه بعضي از تحليلگران سياسي، جمع وجور كردن انتخابات تهران با حداكثر نفرات راه يافته در دور اول (19 نفر) را پيش زمينه حياتی اين تصميم گيريها مي دانند.

خبرهايی كه از جلسات محفلی (در هتل هويزه و سالن سيدالشهدا) قبل و بعد از ضيافت نهار دکتر حداد عادل بدست رسيده، حاكی از رايزنيها و پيگيری طيف هاي مختلف راه يافته به مجلس هشتم جهت به كرسی نشاندن يكی از سه گزينه زير مي باشد :

-دکتر حداد عادل: رياست حداد عادل بر مجلس هفتم كه در ابتداي دوره هفتم كمی هم عجيب به نظر می رسید و با وجود اصرار جامعه روحانيت مبارز به استمرار بر سنت روحانی بودن رئيس مجلس اتفاق افتاد، اين زمينه را بوجود آورده است كه وی يكی از گزينه های اصلی برای رياست مجلس باشد.

حداد عادل كه پس از رهسپار شدن لاريجانی به قم و قرارگرفتن در سر ليست هر دو طيف اصولگرای حاضر در انتخابات توانست رأی اول تهران را از آن خود كند، دوباره با اين شرط رو به رو شده است كه اگر بخواهد به مسند رياست مجلس تكيه زند می بايست فكر كانديداتوری انتخابات رياست جمهوری دهم را از سر بيرون كند.

بسياري بر اين اعتقادند كه معقول ترين كاری كه حداد عادل می توانست انجام دهد اين بود كه پس از يك دوره رياست مجلس با افتخار از كانديداتوری مجلس هشتم سر باز مي زد و عزيز و محترم به نگهداری كارتهای خود مي پرداخت.

-دکترعلی لاريجانی: لاريجاني كه در پي اختلاف سليقه با احمدی نژاد از دبيری شورای امنيت ملي كناره گيری كرد و به عنصر سياسي پرطرفدار در ميان اصولگرايان بدل گرديد، يكی ديگر از كانديداهای اصلی رياست مجلس هشتم است كه مورد حمايت جامعتين بوده و بزرگانی چون آيت الله مهدوی كنی به صراحت از رياست وی بر مجلس هشتم در مقابل حداد عادل حمايت كرده اند.

شاكله اصولگرای مجلس هفتم نیز گرايش خاصی به رياست لاريجانی دارد و اگر ديگران از رانت های پشت پرده جهت رياست خود استفاده نكنند و به سناريوهايی همچون سناريوی روزهای پايانی انتخابات دور اول مجلس هشتم دست نيازند، رياستش بر مجلس هشتم دور از ذهن نخواهد بود.

-حجة الاسلام روح الله حسينيان: با وجود نام بردن از مرتضی آقا تهرانی سرليست واقعی رايحه خوش خدمت در تهران، گفته می شود وی علاقه ای برای مطرح شدن برای رياست مجلس هشتم ندارد و در استراتژی حاميان دولت نيز برنامه ای برای رياستش در نظر گرفته نشده است.

حاميان دولت منتظر انجام دور دوم انتخابات مجلس خواهند نشست تا اگر وزن قابلی جهت مطرح كردن كانديدای اختصاصي خود بر رياست مجلس پيدا كنند، روح الله حسينيان را مطرح نمايند.

البته ظاهرا حسينيان كه نامش با پرونده قتل های زنجيره ای عجين گشته است از این موضوع سرباز می زند و در جواب خبرنگاران گفته است كه ترجيح می دهد از پايين به داد و فرياد بپردازد تا اینکه به هيئت رئيسه برود و حتی در گفتگویی خصوصی اعلام داشته كه لاريجانی را بر حداد عادل برای رياست مجلس بسيار ارجح تر می داند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.803 seconds.